Sidevisninger i alt

fredag den 12. april 2013

Sygdom


Det bliver ikke til så meget skrivning her inde. Livet er meget træls lige for tiden. Min far fik prostatakræft sidste forår. Han kom i behandling med stråler og medicin. Nytårsaftens dag blev han indlagt med en blodprop i hjertet. Han fik lavet et 3 dobbelt Bypass-operation.  Mens han ventede på at komme sig efter den operation,fik han at vide, at han var kuret for prostatakræft. Det vakte jo stor glæde. 

Det var bare som om han ikke rigtig kunne komme sig. Så mandagen før Påske tog han til egen læge som synes han skulle på sygehuset. Han fik en tid til en scanning skærtorsdag ( de havde nogle ekstra timer de kunne bruge) Der vidste det sig at han havde to ret store svulster i hjernen! Vi var til samtale med en rigtig rar og forstående læge. Som ville tage en prøve fra hans hjerne, så de kunne finde ud af hvad slags kræft det er.
Der skal gå en uge, hvor de dyrker testen og finde ud af om det kan behandles. Vi skal til samtale på mandag! Åh hvor jeg bare håber de kan hjælpe. Jeg har læst og læst om svulster men bliver bare mere og mere forvirret. 
Mine forældre bor i Nørresundby og jeg i Århus. Og lige nu er min fod ikke helt i orden så jeg kan ikke selv kører, det er rigtig frustrerende . Jeg vil  gerne være der så  meget som muligt. Men min mand har jo et job der skal passes. Far er meget træt sidst på dagen, så det er hårdt for ham når vi kommer efter arbejdstid.
Vi var der oppe i onsdags, der kunne jeg godt se han havde fået det værre, og virkede rigtig trist forståeligt nok. Jeg talte med min lille bror i går i telefonen, og han siger han at han synes det går hurtig ned af bakken med far. Svulster sidder på synsnerven, så det går meget ud over fars syn og han er meget svimmel. Han er meget ked af det lige nu ( det forstår man jo) Vi skal derop igen i morgen. 


 
Jeg ved ikke hvor meget jeg får skrevet herinde i fremtiden. Men tænker også det måske kan hjælpe at få lidt luft.    

1 kommentar:

  1. Det gør mig ondt med din far. Håber det er noget godartet som kan fjernes.

    SvarSlet