Sidevisninger i alt

torsdag den 4. juli 2013

Afslutning

Så fik min Far sten på hans gravsted. Han er jo blevet brændt, og vi var blevet enige om at vi ville have uren sat ned på hans fødselsdag. Det var i går. Så vi mødes og fik den sat ned. Kirketjeneren var meget venlig og medfølende. Må sige, at de mennesker vi har mødt her i forbindelse med Fars begravelse m.m har været meget professionelle. Men håber der kommer til at, gå mange år inden vi skal have med dem at gøre igen.

Men det er nu ikke alle der er sådanne. Jeg skulle bestille en buket til en nabo som også er død alt for tidlig af den dumme sygedom. Jeg brugte vores blomsterhandler, som jeg ellers plejer, at være rigtig glad for. Men det er da slut nu. For mangelen på medfølelse og indføling skal man da lede længe efter.

Ulempen ved bisættelse er at, det hele bliver rippet op igen. Jeg vidste godt at det ville blive hårdt. Men puha det var grimt.

Vi hjalp hinanden med at, få lavet et lille fint gravsted til ham. Jeg er glad for, at jeg nu har et sted, hvor jeg kan gå hen ved godt at det "bare" er hans krop (nu aske) der er der. Men det betyder meget for mig. Og min mor.
Vi satte to buksbom på hver side af stenen og mor havde sat en brændende kærlighed. Den lille sten med de to fugle er fra deres kolonihave, så fik han lidt med fra den :) Jeg havde lavet en dekoration til ham. Så alt i alt et meget personlig gravsted, som viser vores store kærlighed til ham.

Da vi var færdige på Kirkegården kørte vi ud i deres kolonihave. Hvor vi hjalp Mor med at klippe hækken m.m. Hun har haft det så skidt med at det ikke var blevet gjort, men hun kan ikke holde til det. Min bror klippede og min mand, mig og mine to børn samlede afklippet op. Så det gik rimeligt hurtigt. Da vi var færdig havde min mor hentet stjerneskud til os, så vi hyggede os bagefter og blev enige om at vi vil lave en fast arbejdsdag omkring hans fødselsdag. 

Jeg vil lige vise jer en anderledes bårebuket som jeg så på kirkegården. Synes den var så fin.

Lavet at grøftekants blomster. :)

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar