Sidevisninger i alt

torsdag den 28. februar 2013

Å for Århus



Som jeg tidligere har nævnt er jeg tilflytter til Århus. jeg har levet de første 39 år af mit liv i Nørresundby. Og havde aldrig forestillet mig at bo andre steder. Men man kan jo blive klogere.:) Nu har vi snart boet 10 år hernede, og jeg er så glad for det. Århus er en fed by, der sker en masse og den har mange spændende butikker. Men er samtidig også stadig jysk på den gode måde.

Politikerne i byen er kommet i tanke om at vi skal til, at stave Århus med 2 Aer, fordi der er nemmere for vores udenlandske samarbejdsparterne m.m. Det synes jeg er noget pjat, det er da netop en charme  at de forskellige lande har deres engen små forskelligheder. Og det er heller ikke blevet taget så godt imod af byens beboere. Lidt lige som at vores 4 sygehuse skal hedde Aarhus Universitetshospital vi kalder det stadig kommune hospital, amts sygehus osv. 

Nu er vi jo nået til det sidste bogstav i denne blog leg. Det har været sjovt at være med, selv om jeg ikke har været så flittig de sidste par dage. Men jeg har da hygget mig både ved, at finde på noget at skrive selv. og læse ved andre, og jeg har også fundet et par nye spændende blogs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar