Sidevisninger i alt

fredag den 1. februar 2013

Blog udfordring

Jeg har meld mig til Blog Udfordring her februar måned. Dels for at komme i gang med at skrive lidt hver dag, men også fordi jeg synes det er en sjov idé. Udfordringen går ud på bruge alfabetet dvs aer lig med 1.2 b er lig med  2.2 osv.Som jeg har forstået det er det lige meget hvad man skriver om det er om en selv eller ting er lige meget.

Så jeg starter med A   Jeg kom til at tænke på mange forskellige ord Anderledes, angst , andre, arbejde, arv.... osv.

Men jeg vælger anderledes ! Jeg har altid følt mig anderledes jeg tænker ikke på ordet som noget negativt  Allerede da jeg var barn følte jeg mig anderledes, da de andre piger spillede håndbold begyndte jeg til boksetræning. Jeg havde prøvet håndbolden men synes de piger i forsvaret var noget hårde :) de nev og skubbede m.m. Jeg kom aldrig i kamp det var heller ikke det jeg ville,det var virkelig meget anderledes og underligt at en pige boksede på det tidspunkt (1978-1982) men træningen var rigtig god og det var det jeg ville.

Jeg blev uddannet på apotek, meget anderledes end min bror som er svejser. Jeg har været meget selvstændig og ikke været så afhængige af mine forældre som min bror. Måske fordi jeg boede hos min mormor de første 12 år af mit liv. Vi har også haft nogen tidspunkter hvor vi ikke talte sammen, fordi de gjorde og havde en anderledes mening med livet  end jeg havde. Men nu har vi et ok forhold.

Jeg giftede mig med en mand fra Irland og fik 2 børn med ham. Meget anderledes i Nordjylland :)
Vi blev desværre skilt, og nu bor jeg i Århus med en dejlig dansk mand.
Men igen jeg bor 113 km fra mor og far.... min bror bor 9 km væk og taler med dem hver dag, jeg taler nok med dem ca hver 14. dag. Mit nytårsforsæt er at ringe mindst en gang om ugen. Det er jo ikke fordi jeg ikke holder af dem, men har bare ikke behovet. 

Jeg kan blive ved men tror jeg slutte nu. Glæder mig til at vende tilbage i morgen til B

3 kommentarer:

  1. Sikke et fint A-indlæg om Anderledes. Sjovt som vi enten kan ligne vores familie eller være meget anderledes - synes ofte det er enten/eller. Ha' en skøn fredag! : )

    SvarSlet
  2. Godt der er nogle som er anderledes, for ellers ville livet være trist.

    SvarSlet